Sommartävling

  • 1 feb 2011

Koks sommartävling har det utsetts banläggare till, ev saknas det till 1 etapp. Alla kommer bli kallade till ett möte där vi pratar ihop oss och strukturerar upp vad som skall göras och av vilka. Banläggare, Sekretariat, Mål mm. Du som kan tänkas vilja hjälpa till hör av dig till mig. Är vi många kan vi byta av och springa själva. En inbjudan måste till så snabbt som möjligt för att sprida det till klubbarna./Stefan

Funderingar kring ett upplägg på sommartävling från Stefan....
Jag tog på mig uppdraget att spåna vidare om alternativ tävling 2011 vid förra styrelsemötet

Jag har tänkt till hur jag skulle vilja springa. Skickar med en pdffil, tror att det tilltalar de tävlande med de tc som erbjuds…enkelt att parkera, möjlighet till bad osv…ingen dusch, enkel camping/uppställning vid Hultet…inte krångla till det för oss….det räcker med 4 banor. Sprint många kontroller…. Vi kan använda små områden med fjärilar, kors och tvärs etc så det blir enkelt för banläggare och att hänga ut kontroller…

Först tänkte jag att vi skulle förlägga tävlingarna efter midsommar, men den är görsent  nästa år. Ska vi ta det en vecka tidigare kolliderar det med PTV som var 16 juni förra året.
Så det blir att starta på söndag den 19 eftersom jag tror få vill springa dagen före midsommaraftonen.

Funderat lite på att man kanske kan få räkna bort sämsta tiden till en kontroll en dag (som man gör upprepade ggr)  och så något annat nästa tävling??? Tror inte jaktstart tilltalar folk, vi räknar ihop resultaten isåfall.

Startstämpling, man väljer och skriver upp sin önskade starttid vid TC, för att undvika köer vid start. Tror att de flesta springer bana 3 och 4.

 

 

OBS! Detta är bara ett första utskick, jag vill ha många åsikter hur just Du skulle vilja springa på ett enkelt arrangemang. Semestern har kanske börjat för många men man vill ändå ha möjlighet att träna/tävla. Självklart att vi Kokare skall springa på detta arrangemang, lite hjälp behövs så alla kan delta. Hör av dig till mig om du är intresserad. Här kan du se Första utkast 

 

stefan.gunnarsson@regionvarmland.se

 

 


Nedan några synpunkter

  

Det låter spännande. Bra idé att göra ett enkelt arrangemang. Några detaljer återstår förstås att reda ut, t.ex. startavgift.

 

Det jag ser med sekretariatsögon behöver kluras på mest är idén att räkna bort sämsta tiden till en kontroll. Jag vet inte om man får hjälp av något administrativt program för det, så jag ser bara jobbet framför migJ Kul med nya vinklingar i alla fall och det vore skojigt om vi kunde hitta på något annorlunda på arrangemanget.

 

/Jonas

 

 

  

  

Bra idé!! Snygg layout på inbjudan. Detta får vi fortsätta spåna om och få till något. Jonas har ju redan börjat, ser vi.

Bra att det finns något för våra nybörjare också!! Hälsn. Birgitta och Runo

  

Vi diskuterade ditt första utkast vid vår veteranträff idag.

Idén gillas, men vi bör nog överväga att ha fre-sön och ev ha två race samma dag. Det går ju på påskracet.

Om det blir 4 race kan man ju ha Q-namnet.

 

Det måste vara enkelt men tävlingsmässigt just. Idén att ta bort bommar verkar främmande för orienterare (utom när man bommat). Om man vill öka flexibiliteten kan man räkna bara de tre bästa resultaten. Tider kan lätt omvandlas till poäng och sämsta resultat tas bort om man har sprungit alla etapper.

 

Det mesta från bad, marka, ev camping etc bör vara på help yourself-basis.

 

Fundera vidare och försök fånga in några som kan bidra i genomförandet!

 

Yngve

 

 

 

Ser perfekt ut , för mig skulle det passa perfekt med liknande tävlingar i framtiden , både som tävlande och arrangör!

 

Hjälper gärna till med denna sommartävling. ( fast helst springer jag förstås) , kan säkert locka en del ”gamla” , men även

 

”nya” att testa!!

 

Hälsn.

Lars