Informationsträff om nya anmälningssystemet

  • 9 feb 2010

Måndagen 22 februari kl 19.30 vid Hultet inbjuder O-sektionen alla orienterare till informationsträff om det nya anmälningssystemet till orienteringstävlingar, Eventor.

Orienteringsförbundet har infört ett nytt webbaserat anmälningssystem, Eventor, som ska användas för tävlingar från och med 2010. Under träffen/utbildningen kommer vi att visa

  • hur man hittar Eventor,
  • hur man loggar in,
  • hur man letar i tävlingskalendern och
  • hur man anmäler sig och eventuellt andra klubbkamrater eller familjemedlemmar.

För att kunna logga in måste man ha ett personligt användarnamn och lösenord. Det är samma inloggningsuppgifter som för KOK:s hemsida i övrigt. Om du inte har inloggningsuppgifter, kontakta Stefan Gunnarsson  i god tid före träffen. För att få inloggningsuppgifter krävs fullständigt personnr (10 siffror) och en fungerande e-postadress. Vi kommer att försöka hjälpa till att lösa eventuella inloggningsproblem på plats direkt efter genomgången också.

Kika gärna lite på Eventor i förväg: http://eventor.orientering.se/

Välkomna!

O-sektionen

genom Jonas Larsson

 

Passa gärna på att åka lite i de fina skidspåren före träffen.